Wie zijn wij?

Voor patiënten
De Van Engelen Stichting richt zich in de eerste plaats op de ondersteuning van mensen met kanker of een andere levensbedreigende ziekte. Zij wil op een laagdrempelige manier middelen aanreiken die patiënten en hun naasten ondersteunen en versterken op mentaal, emotioneel, sociaal en relationeel gebied. Met dit doel voor ogen verspreidt en ontwikkelt de stichting bronnen van steun en informatie zoals boeken, app’s, cd’s, dvd’s, MP-3, video etc. Deze middelen zijn voor iedereen beschikbaar en primair bedoeld om de patiënt en zijn naaste bij te staan.

Voor zorgverleners
De stichting draagt bij aan de scholing en deskundigheidsbevordering van professionals, zorgverleners en studenten. Hierbij valt te denken aan trainingen, leertrajecten, gastlessen, lezingen, interactieve workshops en praktijkbegeleiding.

Ontwikkelingen
De stichting is steeds actief in de ontwikkeling van nieuwe middelen. Mocht je op dit gebied een zinvolle suggestie of een vernieuwend idee hebben, aarzel dan niet contact met ons op te nemen via het contactformulier. Wij zullen zo snel mogelijk reageren.