Leertraject voor professionele zorgverleners en vrijwilligers

Training

Hoe kan je patiënten en hun naasten steunen om elke dag weer de moeite waard te maken? De mogelijkheden zien die er nog wel zijn en die gestalte helpen geven? Hen helpen samen met hun dierbaren ook tijd te nemen om het leven rond te maken? Hoe kan je er volledig voor hen zijn en ook goed voor jezelf zorgen?

Het leer traject: “Het verschil maken” richt zich op professionele zorgverleners en vrijwilligers, die direct met mensen met kanker in de (voor)laatste levensfase en hun gezinnen te maken hebben en die de ambitie hebben om het verschil te maken. Het traject is een aanvulling op de reguliere trainingstrajecten voor thuiszorgmedewerkers, hospice vrijwilligers, oncologisch verpleegkundigen en andere zorgverleners.

In het traject staan de eigen ervaringen en dilemma’s van thuiszorg medewerkers centraal. Deze worden naast de verhalen van ervaringsdeskundigen gezet. Hier kunt u zien hoe zorgverleners, die het traject doorlopen hebben, dit hebben ervaren.
Belangrijke bronnen in het traject zijn de boeken: Als je hebt gehoord dat je niet meer beter wordt. Het boek voor een waardevolle tijd van Eveline tromp en Medereiziger. Steun voor de partner van een ongeneeslijk zieke van Marcella Tam

Recente informatie over dit project vindt u hier

Voor meer informatie en contact met Marcella Tam, de projectmanager, klik hier